Närhet & trivsel februari 2021
COVID-19
Nulägessituationen med Covid-19 - fortsätt vara omtänksam
mot dig själv och om andra!
Vi har satt upp dispensers med handsprit i våra tvättstugor samt informerat
alla våra kommersiella hyresgäster om vad som gäller för butiker. Håll
avstånd och använd munskydd vid behov. Läs mer på Krisinformation.se
Den senaste informationen om coronaviruset hittar du även på: Folkhälsomyndighetens hemsida www.folkhälsomyndigheten.se
FELANMÄLAN
Vid behov av hjälp, information eller råd gällande din lägenhet eller andra funktioner i fastigheten ska du i första hand vända dig till Optimal som sköter vår förvaltning. Detta gör du genom att lägga ett ärende via Optimals hemsida på optimalservice.se/felanmalan eller kontakta Expeditionen. Läs mer på hemsidan: goteborgshus53.se
AVFALLSHANTERING
Du har nyligen fått information i din brevlåda om avfallshantering. Läs igenom detta noga och fråga gärna om du undrar över något.
Det är av största vikt att alla boende hanterar/sorterar sitt avfall på bästa sätt. Den utdelade informationen från Göteborgs Stad (som även finns på hemsidan) är en hjälp för att uppnå detta. Det bidrar till en bättre boendemiljö och minskar kostnaderna som vi alla är med och betalar via vår månadsavgift.
UPPFÖLJNING MALANGREPP
Höstens malsanering gick över förväntan och många passade på att rensa ut sina förråd riktigt ordentligt.
Nu är det viktigt att vi fortsätter hålla god ordning och packa in material som kan utsättas för angrepp. Optimal kommer sätta upp instruktioner om detta vid källarförråden och information finns även på hemsidan.
/ Styrelsen
Nästa Närhet och Trivsel kommer i mars.